Sommerferie, på fjeldet med barn og hund

Nyder udsigten

Årets sommerferie stod på fjeld tur på waugen vandrehjem, da jeg så billeder på deres hjemmeside måtte jeg bare besøge stedet det så så godt ud ..havde bestilt 5 overnatningers fra mandag til lørdag.
Vi kørte søndag eftermiddag så blev det nemlig lige til et besøg hos kusinen med en overnatning og så videre mandag morgen.
Vi ankom til waugen mandag kl. 14 efter lidt problemer med at finde det og lidt hvornår er vi der mor !!!
Vi fik vores lille hytte 8 m2 men rigtig fin, fik fortalt om stedet mulighederne og fik så pakket ud og fik lidt mad og så skulle der gåes tur med Dino. Der var en rute på 5 km jeg satsede og den. (Havde valgt ikke at tage vogn med så kan kun gå det Karen kan gå !) jeg må sige det ik over alt forventning Karen løb afsted synes det var sjovt at kigge efter de røde mærker som vi fulgte. Det var en rigtig rigtig flot tur og Dino nød det …. Lidt svært nogle gange for Dino trak meget men til sidst var han også lidt træt 2013 3
Vel tilbage stod den bare på hygge og afslapningen. Der blev læst, lavet opgaver i karens opgavebog leget med Dino og kigget tæger for hold op dem er der mange af.
Aftens mad lille gå tur med Dino det blev til et udsigtspunkt det ville Karen gerne det var lidt udfordrende for vi gik begge i sandaler :-)  aftenen fik med at læse og hygge. Omkring kl. 22 var der ro i hytten.
Tirsdag vågnede jeg omkring kl. 6 men nød ikke at skulle op stod først op kl. 8 smuttede i bad mens Karen sov videre omkring kl. 9 blev hun vækket fik morgen mad og såning bilen skulle til en by tanke og handle lidt. Da dt var gjort kørte vi op til en strækning af bohusleden, der gik ind til, en sø og fortsatte langs denne. Igen en smuk smuk tur Karen begyndte at ville hilde pauser lidt tit det gjorde vi vi havde også en godtepose g vand med …2013 6 Vi gik næsten til, enden af søen så vendte vi om og gik tilbage vil tro det igen blev en 5 km i kuperet terræn. Tilbage ved bilen tilbage til hytten til frokost og afslapningen … Tøse afslapningen der blev nemlig lakeret negle :-)
Eftermiddagen gik med hygge læsning og slappe af. Ved 16 tiden igen en lille tur med dino. Hjemme et bad aftensmad hygge mm.
Igen var klokken 22 før Karen faldt til ro.
Onsdag nød jeg igen at kunne ligge i sengen kl kl 8 så op og igang. Jeg havde bestemt vi skulle på en lidt længere tur  idag så jeg smurte madpakker og pakkede taske og halv ni kvart i ni begyndte jeg at snakke til Karen. Da hun var vågen fik hun morgenmad og tøj på og så af sted tingene i bilen og så lige en tur op på udsigten inden vi igen satte os i bil og kørte til Kassabo hvor der er mere vandreruter fra jeg havde bestemt vi skulle gå den gule rute ca. 8 km jeg var lidt bekymret for om det ville være for langt for Karen men bestemte at det måtte tage den tid det tog og der var flere muligheder for at korte af igen.
Allerede på det første stykke brækkede Karen sig vildt var træt skulle sidde pause mm. Pu det ku blive en lang tur men vi fortsatte :-) vi nød naturen kiggede efter dyr og på myreturer det ene sted bed myrerne dog Karen ikke så godt så var det slut med at kigge myreturer ha ha IMG_1046
Halv tolv havde vi en lille frokost pause det var ved  vaktarekullen hvor der også er fine overnatningers muligheder hvis man vandre med rygsæk. Herefter var der virkelig fart på Karen hold da og om hun løb af sted sang og hoppede over grene og sten så fedt.
Det er en rigtig flot tur der går forskellig natur og godt afmærket, for det meste :-) for selvfølgelig gik Kirsten stifinder forkert :-( typisk jeg er indrømmet ingen ørn til at kigge kort men noget har jeg da lært i årenes løb, for da vi kom til nye skilte, kunne jeg pejle mig ind på hvor vi var på kortet og også se hvordan vi skulle gå for at komme til bilen. Karen var ved t være træt, og glæden var stor da jeg vidste vi var på rette vej, og hun kom på skulderne for en stund. Den sidste km. Var på grus vej og nej en km kan føles lang :-) Karen kom på skulder lidt mere og vi nåede bilen i fin stil. Synes jeg har en super sej datter der kan gå 8 km i kuperet terræn.
Vel tilbage stod den på hygge resten af dagen. Opgave løsning bøger og endnu en tur til udsigten forbi udlejere så dino ku leje med deres hund og jeg fik tjekket net …. Skal jo lige følge med …
Aftensmad, bad hygge så en film på iPad.
Har lovet Karen en stille dag i morgen. …
Udsigten

Torsdag startede igen for mig omkring kl 8 lukke dino ud tøj på lave kaffe og satte mig udenfor med min bog og nød morgenen … Havde lovet Karen at hun måtte sove til hun vågnede, så jeg hyggede mig rigtig, nød stilheden, naturen helt til kl 10. De andre børn var også vågen og oppe så dem snakkede vi lidt med 3 engelske børn på 2 5 og 8 år. Det synes Karen var hyggeligt men de snakkede lidt underligt …. Karen fik klistermærker af dem. Karen fik morgenmad og vi pakkede sammen, havde lovet Karen en stille dag så vi gik 5 km her fra lejeren igen denne gang med slikpose med. Og i regnvejr det startede lige så stille men til sidst plaskede det ned, så vi gik i regntøj dvs. Jeg havde ik gidet tage bukserne på så var sjask våde da vi kom tilbage, så gik direkte i bad og Karen i tørt tøj og så hyggede vi en times tid og kørte så for at handle. Fik handlet lidt mere brød og leverpostej da det stort set er det Karen lever af på denne tur :-) lidt mere snolder og så hjem igen. Hygge videre Karen så fortryllet jeg læste og slappede af. Så i regntøjet igen og en lille tur med Dino igen fik tjekket mail mm. Og så i hytten igen aftensmad og nu skal aftenen vist gå med læse og tror faktisk jeg skal se Fortryllet i aften.

I morgen skulle det blive godt vejr igen, nu gider vi heller ik mere regnvejr ….

Fredag vågnede vi til høj sol dejligt …. Karen vågnede 7:45 spurgte hvornår det var morgen snart og pludselig var klokken næsten 9 så var det op og i gang :-) … Da jeg kom ud undrede jeg mig over at der midt på græsset lå en sort plast pose som dem til hundelort … Samlede den op med et af Dinos ben i … Underligt men samlede bare op …IMG_1056
Fik smurt madpakke og pakket lidt sammen, ryddet op og fik Karen op. Karen fik også leget lidt med englænderne igen, før vi kørte. Vi kørte op til en sti der skulle føre til en sø som vi kunne følge et godt stykke, Karen er ved at være træt i sine ben så en kortere tur i dag. Det var rigtig smukt og vi nød det … Vi fik holdt nogle pauser spise, slik og hygge pauser. Efter en god times tid vendte vi om, pludselig kom der en kano og vi vidste englænderne skulle padle så vi tog et billede og pludselig blev der råbt Karen så de havde også set s hyggeligt …
Vel tilbage ved bilen kærte vi til butikken vi havde været ved  i går efter mere brød og leverpostej.
Tilbage igen skulle der bades, jeg troede vi kunne bade ved den sø vi gik ved men nej … Men havde lovet Karen der skulle bades så bare i vandet ved hytten der dybt så jeg skulle i før Karen kunne komme i …. De andre kiggede så måtte jo i og det var dejligt .,.. Men Karen næh nej hun synes det var koldt så kådmundet kom ikke i med andet end tæerne … Men hun ville da gerne have en åkande blomst så den svømmere mor da lige over efter.
Så tørre i solen og læse lidt så et bad og så oprydning og rengøring da vi skal køre i morgen tidlig.
Ville give Dino mad men hans madtaske var væk !!!! Så så jeg noget rødt (Dinos madtaske er rød) ligge i græsser … Vi var simpelthen blevet berøvet i nat … Havde glemt at tage den ind i nat … Der var ord nok noget der puslede i nat men troede bare det var noget jeg bildte mig ind ….
Senere en lille gå tur igen lidt mad. Englænderne kom og ungerne lavede Trolle af træ stykker … 2013 5
Vi fandt perler de også kunne sætte på.
Så hentede jeg bilen og vi pakkede det der kunne pakkes … Jeg fandt en fodbold i græsset som vi spillede med Karen og jeg
Lige nu sidder jeg og skriver om dagen i dag mens jeg nyder synes af legende børn.
Lørdag var det tidligt op pakke sammen og så ellers i bilen og af sted med Gøteborg, det gik fint, Karen sov så der var ro til at høre lidt podcast.
Vel fremme ved færgen, blev dino luftet og så ind i bilen. vi Skulle have Dino med op på færgen, lidt øv, så er vi altså rimelig begrænset, og vi havde ikke rigtig fået noget morgen mad så skulle  have noget.
Der var et andet par med med hund og vi satte os tæt på hinanden og hun begyndte at snakke så det var dejligt og så kiggede hun efter Dino mens jeg forsøgte at finde noget mad… ikke nemt total skod udvalg … så det blev en juice til Karen kaffe til mig og så en muffin .. ikke jordens bedste morgenmad,  men sådan var det.  Dino Klarede turen fint .. IMG_1073
I Fr. havn gik det mod Ålborg, hvor den stod på fødselsdags fest hos Søs.. og så var ferien slut.
En dejlig ferie, jeg laver en af dagene et indlæg om selve stedet ..